My Co-Authors

I'll getting busier after i continue my studies... So, I have three c0-author to help me updating this blog.. My dongseng-LuvzxCin, My unnies- Alma Alexis & jiwa_desember.....^__^ Thanks for dropping by to this blog and have fun! ^o^

Hardcore Primadonna Life

We are easily addicted to this Treasures... FT Island.. Five Treasure Island, full with 5 young and talented boys..

Tuesday, May 14, 2013

Jaejin In High School Musical

FT ISLAND Lee Jaejin will be doing his second musical!
High School Musical -On Stage-
He'll be playing the role of Troy Bolton, the leading role

[topstarnews: Jaejin's part]
Jaejin gave us an update on his preparation for the upcoming musical: 「One of the reasons why I started singing was because of musical. I am really happy and excited to be involved in High School Musical this time round. 
As I'm playing the role of a basketball player, so I'm occasionally practicing on my basketball skill now.
I was the first one to participate in a musical among my members, so I can feel that they have faith in me, but actually it's kind of like a burden for me (laughs)」

Cr: _tama_pri
Chinese Translation: MylovelyFT

Via: Colourful247

AOA Choa will participate in this musical too as Gabriella

Let's wish the best for him!

Monday, May 13, 2013


Well... As you guys see.. Hongmina or Daramji couple just so lovely
and they are SO CUTE!
Watch the highlights every Friday at 10pm KST 
The Making on Sunday 10am KST

Daramji Couple Full Cuts with Eng Subs can be watched here
Daramji Couple

Global We Got Married FULL ENG SUB(Hongki&Mina + Taecyeon&Emma)
cr: ahboo

[TRANS] MINI Magz June 2013

I change when I get drunk.

jh: YES, I do change. I tend to laugh a lot.
hk: Jonghun also speaks to his pet cat. lol I used to change quite drastically but I fixed it. Now, I just get sleepy.
jh: We're all pretty strong when it comes to alcohol.
jj: If it's among the members, then I'm the weakest. I don't really change when I get drunk, but the next thing I know, I'm in a konbini buying snacks and other stuff.
hk: Minhwan has this habit of feeling the arm of the person beside him.
mh: R--really?
jh: You do. You've touched Seunghyun's arm quite a lot, you know.
hk: Seunghyun turns kind when drunk.
sh: I think I'm always kind tho?
hk: That's why people always have a good (first) impression of you.
what excites you more?
A. sudden body touch while talking
B. accidental indirect kiss

jh: A! skinship is more exciting
jj: and you wont usually notice an indirect kiss
hk: true. in korea, it's just normal to share your drink with everyone else
sh: yep. i choose A too.
mh: i choose B. i don't really like being touched....
hk: eh are you serious?

I easily get over a heartbreak

jh: YES!
sh mh: i also think i'm the type who recovers fast
hk: although there are times i immediately get over it, there are also times that i feel i'm still not ready to start a new love. i think it depends
jj: ive also had someone i couldnt get over with.... so i guess it depends on who the other person is

If your girlfriend cooks for you and it tastes bad?
A. I'll directly tell her it's bad
B. I'll keep it to myself

jh hk: Directly tell her!
hk: I'll tell her 'this is seriously bad!' but I'll finish everything! I'm someone who honestly tells my girlfriend anything. Of course, I'll consider her feelings and tell her as nice as possible.
jh: Ah! But recently when we were hanging out, the nabe (hot pot) my friend prepared wasn't delicious but I didn't even tell her! lol
hk: She made it herself? Wow, that's nice. I haven't eaten anything cooked by a girl(space)friend.
everyone: lol
sh: I wouldn't say it's bad but my expression would probably give it away. I might say 'it's delicious' but my face would show 'it's bad'
mh: I'll eat it with her. I'll tell her, 'why don't you try it. is it good?' That's how I'll let her know!

who would you rather have as your girlfriend?
A. a good listener
B. a good 'talker'

hk: I'm pretty taklative myself so I'd prefer someone who's a good listener. Of course, I'll listen to what she has to say, too.
jj sh: B would be great. I wanna listen to her stories.
jh mh: Probably A. Because I want to have someone who can listen to me

Who whould you notice during a live?
A. Someone in a bikini
B. A fan who is cosplaying me

hk: Ah! Definitely the one in bikini! There were quite a lot of them in bikinis during our last summer tour. Would it be the same for this upcoming tour? :)
jj sh: We also choose bikini! We're men afterall
jh: Rather than a girl in bikini, I would notice a girl in a mini skirt. haha
hk: We can see the faces and clothes of the fans in the venue, actually
mh: I'd be really happy to see someone cosplaying me! but of course... my eyes would go to the one in bikini. lol

Which behavior do you think is more unpleasant?
A. constantly over-spending on a date (actually the word can also mean, to be haughty)
B. takes a lot of time to prepare

mh: It's alright even if it takes her time to prepare! I can wait.
jh jj sh: Yes, I don't mind waiting.
hk: I can't so I choose B.

In the end, A man is defined by _____ !
A. Personality
B. Money

jh jj sh mh: A!
hk: i used to think it's personality, but i now think it's money. lol
jj: Whaaat? That's sad
hk: No, because I tell you! If there were a charming man and a rich man, a girl would choose the rich man!
jh: Do you mean to say that women are easily lured by money?
jj: This is sad.........

In the end, A woman is defined by _____ !
A. Looks
B. Personality

sh mh: Personality is very important!
jj: True, cos no matter how good her appearance is, if her personality is awful then that's trouble.
jh: I'll put more importance on the personality of the one I'll marry, but a girlfriend's appearance is important.
sh: Huuuh?
hk: He's saying this but actually, he doesn't care about looks. Because he's the diligent very affectionate type!
jj: True!

If your girlfriend mentions another man's name in her sleep?
A. I'll ask about it
B. I'll act as if I heard nothing

mh: I'll act as if I don't know a thing!
hk: A! I'll wake her up immediately and ask her.
jh jj: I might also wake her up and ask.
sh: No, I don't think I'll go as far as waking her up but I'll bring it up once she does wake up. Like, 'By the way...'

I have more confidence in
A. Surviving on a deserted island for a week
B. Living in Tokyo for a month with only 10,000 Yen

hk: Living in Tokyo for a month with only 10,000 Yen is impossible! You'll only get to eat gyuudon! Won't you at least make it a hundred thousand yen?
mh: I choose A. I'll live by hunting. *does knife slashing sounds and movements*
jj: I think it's A for me, too.
sh: I'll die on a deserted island because I'm weak, so I choose B. lol
jh: Now that you mention it, yeah you're right. lol. Minhwan says A but he hates bugs. Will you be ok?
mh: Ah yeah I hate bugs..... It might not work out after all.

I'll be hurt when someone
A. criticizes my personality
B. criticizes my looks

jj: Definitely A
jh sh mh: Yeah, I'll get hurt more by A.
hk: Well, no one has ever told me anything regarding my personality! (derp face)
jh: W H A T ?
jj: Eh???
sh: Who what?
hk: I meant no one has ever told me that my personality is bad!
sh: .................... oh I see

When walking with your girlfriend, which side do you take?
A. Right
B. Left

hk: I want my girlfriend to be on my right side because I'm left handed ((ok wait hongki this doesnt make sense but ok))
jh: I take the right side.
jj sh mh: We want our girlfriends to be on our left. (So they take the right side)
sh: I wonder if it's related to which hand is dominant
jj: Because Hongki is the only left-handed one
hk: I've been using both hands recently, though. I usually use my left hand when I need to use more strength like when working out. But when I write or eat, and hold the mic, I use my right hand. AND BTW IM A LEFT-HANDED AND AB TYPE SO I'M AN ULTIMATE GENIUS ((lol ok hongki))
More feels for a girl who sings ____ in karaoke
A. an upbeat song
B. a ballad

hk: Ballad for me
sh: If she sings it well, that is
mh: It's also ballad for me.
hk: It's definitely fun having a girl singing an upbeat song but you won't really have feels.
jj: yeah
jh sh: so it's settled! Ballad for all the members!

I like a woman who is
A. submissive like a dog
B. fickle like a cat

hk: Dog! That's why I have dogs
jh: Someone like a cat for me. That's why I have cats
hk: I have a cat, too but for some reason, my cat's like a dog. lol
sh mh: A
jj: B for me. A catlike girl would be nice. I'll accept her fickleness and watch over her.
jh: Heh~ you're a nice guy. ((what do you mean jonghun you also chose cat so why did you choose cat))
hk: And it's pitiful because there are times when this kindness of Jaejin doesn't get reciprocated
jj: huhuhuhu

If you had a conflict with your schedule and you had to choose, which would you
A. girlfriend's birthday
B. a member's wedding

hk: I can go to the wedding, then meet with her
everyone: true true
mh: go to the wedding in the morning, then go on a date with my girlfriend at night
jj: i can just bring my girlfriend to the wedding
everyone: ah, that's good too
hk: but whatever! we don't have to worry cos we're not getting married anytime soon! lol

Full credits to teragram @byebve